postfix

Ivo Panacek Ivo.Panacek na jlabs.cz
Středa Únor 20 16:14:51 CET 2002

On St, 2002-02-20 at 14:52, Bc. Radek Krejča wrote:
> Zdravim,
> postfix umi vse, jak zpracovavat postu pro vice domen najdenou (viz.
> /etc/postfix/virtual), tak domenove kose, zalozni mailserver + dalsi, dnes
> jiz standardni nastaveni.
> Zaroven (ted to ovsem beru z konference Underground, kde se asi pred pul
> rokem na tema Sendmail, Qmail, Postfix rozpoutala debata) patri s Qmailem
> mezi dva nejbezpecnejsi servery.
> Co podle me Postfix neumi (mohu se mylit, ale nepovedlo se mi na to prijit)
> je mit usery jinde, nez v systemu. Coz umi napr. Qmail, kde je muzete mit i
> [...]

Dorucovat bez lokalnich kont jde, ale to neni vec postfixu.
Ten standardne pouziva procmail. Muze ale pouzivat i neco (?colokiv)
jineho, v mem pripade treba Cyrus-IMAP. A ten ma uzivatele (=mailboxy)
v sobe (vlastni datove struktury) a hesla pro ne v sasl databazi.

Horsi je to s aliasy, ... protoze pak je proste cast konfigurace
v postfixu a cast v cyrusu. Ale na managovani mam stejne vlastni
udelatka (jako asi kazdy), ktera to vycucavaji z jednoho mista
a konfiguruji oba systemy.

Pridavat/rusit/menit uzivatele(=mailboxy) jde "zaziva".

ivo
--
E-mail: Ivo.Panacek na jlabs.cz
WWW:    http://ivop.regionet.cz