Re: Tykání v konferenci

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Středa Únor 20 16:59:03 CET 2002

Pekny den ;o))

> Je otazkou, zda-li Yenya zmenil nazor... prece jen uz zrejme neni
> standardni student:-)
No myslim, ze uz vtedy bol asistent alebo nieco podobne... Ale je to dost
davno ;)) Mozno sa ozve ak si to precita.... A prezradi...

> S tim naprosto souhlasim. Pokud jsem si nekde dohodnul tykani s
> clovekem, nevidim problem v tom, abych mu tykal i v konferenci (ovsem
> pozor! to neni vyzva pro ostatni v tu chvili nezname duse aby mu
> automaticky zacaly tykat rovnez! - prripady zde jsem rovnez
> zaznamenal:-(), nicmene na zacatku zpravidla nevime kdo jsme koren, kdo
> zelenac apod. a vhodnou taktikou (kazdy ma urcity osobity styl :->) lze
> velmi rychle zjistit pomery.
No... pred chvilou som tu mal kamarata (dobry rocnik 65 ;o))
Fotograf, foti pre Reuter a dost casu stravi vo svete, dlho zli v Kanade.
A znacne sa pobavil ake problemy tu riesime. No a navrhol onikanie ;o)
Len pretlmocim jeho nazor - stretol sa z roznymi ludmi a anglictina ma
predsa len ine pravidla.
Ale jeho nazor sa mi zapacil. Prosto on hovoril, ze Kanadania si na nete
tykaju (no teda oslovuju sa menami) a moc si obrusik pred usta
nedavaju. Prosto vyslovia svoj nazor a primerane odpovedaju druhej strane.
V oficialnych listoch sa uctivo oslovuju (Dear sir,...) ale v beznej mailovej
debate za velkou mlakou sa toto oslovenie moc nevyskytuje.
A v podstate je to len otazka dohody pravidiel ;o))

Vlado

----
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskeho 19, Liptovsky Mikulas, Slovakia
phone: +421/44/5526153, fax: +421/44/5621454
mobil: +421/905/642799