QMAIL a SMTP relaying

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Středa Únor 20 17:05:20 CET 2002

Dobry den,

On Tue, Feb 19, 2002 at 06:06:36PM +0100, Milan Šorm wrote:
> Vazeni.
>
> Mam problem s qmailem a nastavenou SMTP relayi. Vse uspesne bezelo na
> prislusnem Linuxovem stroji dva tydny bez potizi. Pak najednou prestal
> fungovat relay z vnitrni site (klient MS* 60s kouka a pak spadne s tim, ze
> spojeni se do stanovene doby nepodarilo navazat), v logu qmailu je videt ze
> se spolu spoji a pak jen chyba 256. tcprules.cdb je nastaveno v poradku. pri
> zapnuti recordio je videt, ze se objevi EOF od klienta a tak to zabali i
> server. Dela mi to cela sit o zhruba tisicovce pocitacu. Ovsem maily ze
> [...]

nevim, zda to neni uplne mimozni, ale v tcprules je dost
dulezite, zda je nebo neni za danym rozsahem tecka. Priklad:

160.217.:allow,RELAYCLIENT=""

Tato radka povoluje relay pro celou nasi univerzitu. (tzn.
160.217.0.0/16) Pokud bych to udelal takto:

160.217:allow,RELAYCLIENT=""

tak mi to relay delat nebude.

Me to takhle jednou napalilo, snad by to mohlo pomoct i u vas...

> Na jinych strojich s identickou konfiguraci mi uz qmail bezi nekolik mesicu
> bez obtizi tak bych nerad opoustel slibnou platformu.
>
> Nepomuzete mi nekdo radou ?
>
> dik moc
> --milan

Zdravi