vystup na tiskarnu v C

martin.kula na deltaes.cz martin.kula na deltaes.cz
Středa Únor 20 21:03:29 CET 2002

Zdar

On Tue, 19 Feb 2002, Martin Sveda wrote:

> pouzivat nejake nizkourovnove rutiny pro zapis na port
> bych nechtel - nevim, jestli by to nemelo bezet pod
> rootem, coz bych samozrejme nechtel.

Ale to prece nemusi bezet pod rootem aby mohl na port (viz /dev/port)

> A presmerovavat to pres stderr na stdout mi neprijde
> tak dobre, alespon u typu programu, ktery pisu.

Hmmm ... no vy vite co pisete ;o)

> Sam jsem se o to pokusil cestou pres fork, ale jsem
> v programovani pod Linuxem zacatecnik a nepodarilo
> se mi to uplne 100% - proste to vytisklo, ale ten
> program se dal choval nejak divne, takze jsem ho
> ukoncil. Tzn., ze co jeden tisk, to nove spusteni programu

No kdyz jste to zkusil s tim forkem a chovalo se to divne tak prislusny
fragment sem zkuste poslat a on se vam k tomu nekdo vyjadri - co delate
blbe.
Jinak jeste par tipu:
1. vyforkovany process spojeny pres pipe prece nemusite zavirat ;-))
   takze proc porad forkovat znovu ???
2. po ukonceni potomka (teda toho vyforkovaneho ;-))) je potreba
obslouzit sigmal SIGCHLD treba pomoci volani wait k prevzeti jeho
navratoveho status pravdepodobne v nejakem  sighandleru na SIGCHLD jinak
vam zustavaji v systemu zombie.
3. Jeste me napada moznost (pokud ten vystup nejak formatujete primo v
programu) tak si otevrit a zapisovat primo na /dev/lp[0-9] , ale to se
samozrejme asi nesnese se soucasne spustenym lpd ;-(

Poslete co mate a uvidime (tedy jen fragment ne ze poslete nejakej xtisic
radku zdrojaku v tom se vam nikdo probirat nebude :-)))

Martin

PS. Jink existuje spousta literatury i s prikladama. Npr. jedny z
nejlepsich:
- 'Advanced programming in the Unix environment' J.R.Stevens
(Snad to jmeno pisu dobre ;-)))
nebo v i v cestine
- Programovani siti os Unix - taky od nej kde jsou uvodni casti venovany
programovani pod Unixem obecne (ne site)
Obe obsahuji spoustu prikladu.
No a samozrejme man pages ;-))))