Routovanie podla src adresy - ako nastavit ?

Petr Kadlec petr.kadlec na gin.cz
Čtvrtek Únor 21 09:53:05 CET 2002

On Thu, 21 Feb 2002, Marian Sabo wrote:

> Zdravim
>
> Mam dve plnohodnotne sietovky, eth0 a eth1. eth0 bola doteraz pouzivana,
> funguje
> bez problemov. Do servera (RH 6.1, 2.2.19) som pridal eth1, ktora chcem aby
> fungovala
> paralelne (rovnocenne). Je to IP adresa z inej siete ako eth0. Ak dojde
> paket z eth1,
> je automaticky smerovany na eth0 (default route). Mam ip (utility,
> iproute2-ss991023),
> zakompilovana podpora v jadre. Akym sposobom zarutujem vsetko, co pride z
> eth1 naspet
> [...]

sice mi neni jasne na co je to dobre, ale pokud chcete routovat dle
zdrojoveho ip tak se to da udelat tak ze si vytvorite dalsi routovaci
tabulku:

necht mam eth0: 10.0.0.1/24, a default gateway 10.0.0.5 a
eth1: 10.0.1.1/24, a dg 10.0.1.5

(pisu z hlavy takze pokud bude nekde preklep tak se drzte dokumentace)

routovaci tabulka main:
10.0.0.0/24 dev eth0 src 10.0.0.1
10.0.1.0/24 dev eth1 src 10.0.1.1
default via 10.0.0.5 dev eth0

pak bych si vytvoril dalsi routovaci tabulku (napriklad s cislem 5):
ip route add 10.0.1.0/24 scope link proto static src 10.0.1.1 dev eth1
table 5
ip route add default src 10.0.1.1 via 10.0.1.5

takze ted mame dve routovaci tabulky (tedy ono jich je jeste vic...),
prohlednou si je muzeme

ip route
ip route show table 5

a pak bych oznacil packety ktere maji pouzivat tabulku 5:
ip rule add from 10.0.1.0/24 table 5

jen vas upozornuji ze pokud se do neceho podobneho budete poustet, tak si
to vsechno peclive promyslete (pozor pokud pouzivate dynamicke routovani)
a hlavne davejte pozor na direktivy src, protoze kdyz packet poslany do
site ponese v hlavicce adresu jineho rozhrani, tak se budete divit co ze
se to deje ;-)

	k.

--

 ( IPEX s.r.o.  /  GIN internet communications )
  Petr Kadlec      Chief of Network Development

  Office : Siroka 37,  Ceske Budejovice,  37001
  Tel.   : +420-38-635 75 94   +420-606-752-000
  Email  : petr.kadlec na gin.cz http://www.gin.cz