SMTP a host.allow

David Jez dave.jez na seznam.cz
Čtvrtek Únor 21 13:17:10 CET 2002

On Thu, Feb 21, 2002 at 12:54:19PM +0100, Petr Kincl wrote:
> Dobry den.
> Do host.deny jsem dal ALL:  ALL
> do host.allow jsem dal
> sshd:   x.x.x.x
> ipop3d: x.x.x.x
>
> Posta mi prijmout lze, ale nejde odeslat. Co ma spolecneho tcpd s SMTP?
> Kterou sluzbu musim jeste v host.allow povolit?
  Na takto polozeny dotaz nelze odpovedet, nebot nevime co pouzivas za MTA.
Dale jak je zkonfigurovan. Jinak host_acces soubory pouziva tcpwrapper
(tcpd). Vidim v nem jenom povoleni sshd a ipop3d, pro odchozi postu by mel
byt povolen i smtp (nazev programu). Posta nejde odeslat zevnitr serveru,
nebo pres smtp? co hlasi netstat -nltp ? Co posloucha na porte 25? Co se
stane, kdyz se z jineho stroje telnetnes na port 25?
  Prilis mnoho otazek a malo informaci...
  Pokud pouzivas sendmail, tak ten lze provozovat bud jako daemon na pozadi,
nebo volat z xinetd. Pokud ho volas z xinetd pomoci tcp wrapperu, musi mit
zaznam v /etc/hosts.allow

 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz