NFS a locking

Čtvrtek Únor 21 18:07:41 CET 2002

dobry podvecer

chcem sa opytat na implementaciu NFS v linux-e, resp. jej moznosti
ohladom lockovania suborov.

linux je v tomto pripade ako klient, bezi na nom pochopitelne portmaper,
rpc.lockd a su mountnute adresare z dedikovaneho nfs servera (nie unix,
resp. je to daky embeded unix, konkretne diskove pole NetApp(liance?))

na nfs su ulozene mailboxy, zapisuju a citaju z nich:
postfix (resp. procmail) a popa3d. nad pop3 protokolom bezi este webmail
aplikacia.

podla zdojovych kodov, procmail pouziva na lockovanie funkciu fcntl(),
rovnako ako popa3d. mal som celkom za to, ze toto je bezpecny sposob
lockovania aj cez nfs (na rozdiel od flock).
mal som aj za to, ze procmail pouziva lockovanie cez subor (lockfile),
mozno je to ale az potom ako sa pouzije nastavenie :0: ...

problem nastava za neviem zatial akych okolnosti (ale zrejme je to na
zaklade toho, ze popa3d ma otvoreny mailbox a sachuje s pravami a v tom
momente je vlastnik root) a v tom momente tam procmail nevie zapisovat a
vytvori subor BOGUS.login.nieco kde je v podstate cely dovtedajsi
mailbox.

no a teraz kde je prolem a ci je vobec riesitelny, vdaka samotnemu nfs
protokolu. podla dokumentacie, ak by na obidvoch koncoch bezal rpc.lockd
tak by mal on zabezpecovat lockovanie, bohuzial na tom diskovom poli som
take nastavenenie nenasiel, mozno som len zle hladal. dalsia vec je, ze
nfs implementacia v linuxe je taka, ze vo VFS sa nekesuju ziadne
informacie o nfs a tym padom aj zamok vytvoreny cez fcntl je
bezpredmetny a bezpecnost takehoto zamku je nulova..

takze ako to je vlastne s lockovanim cez nfs? mam na nfs pre moju
implementaciu uplne zabudnut?

vdaka
--
+ Tibor "FuturE" Pittich | Email       : Tibor.Pittich na phuture.sk