ttyS0 a IRQ

Neděle Únor 24 09:57:40 CET 2002

Zdravim.

Nedari sa mi rozchodit ISDN modem cez seriovy port a asi sa mi podarilo
zistit preco.

Symptomy:
Ked sa pripojim na modem tak na AT prikazy obcas pride odpoved bez
niektorych znakov.

Predpoklad:
Nie je ttyS0 pripojeny na irq.

Dokaz:

cavo na v300:~$ cat /proc/interrupts
           CPU0
  0:      47015          XT-PIC  timer
  1:         86          XT-PIC  keyboard
  2:          0          XT-PIC  cascade
  3:        287          XT-PIC  xirc2ps_cs
 11:      58572          XT-PIC  ESS Maestro 2E, Texas Instruments PCI1225, Texas Instruments PCI1225 (#2)
 12:        299          XT-PIC  PS/2 Mouse
 14:      23146          XT-PIC  ide0
NMI:          0
ERR:          0

Ale:
v300:/home/cavo# dmesg | grep ttyS
ttyS00 at 0x03f8 (irq = 4) is a 16550A
ttyS02 at 0x03e8 (irq = 4) is a 16550A

v300:/home/cavo# setserial /dev/ttyS0
/dev/ttyS0, UART: 16550A, Port: 0x03f8, IRQ: 4

Ked som pozeral zdrojaky jadra (nejak som sa v nich moc nevyznal), tak
tvrdil, ze irq pridelil, len neviem ci to oznamil aj nejakej strukture,
kde su irq. :(
Keby sa na to chcel niekto pozriet je to v serial.c

Ide o netebook: Compaq Armada v300, Jadro 2.4.17. Mal som tam predtym,
ked som sa zacal zaoberat ISDN Modemom, 2.4.16 a asi to robilo tiez. Nemam
to teraz ako odskusat.

V jadre to asi nebude na stolnom pocitaci mi hlasi toto:
cavo na cavo:~$ cat /proc/interrupts
           CPU0
  0:   39239354          XT-PIC  timer
  1:      60329          XT-PIC  keyboard
  2:          0          XT-PIC  cascade
  4:       8021          XT-PIC  serial
 11:    1402378          XT-PIC  eth0, FM801
 12:     618341          XT-PIC  PS/2 Mouse
 14:    1436194          XT-PIC  ide0
 15:     502684          XT-PIC  ide1
NMI:          0
ERR:          1

cavo:/home/cavo# setserial /dev/ttyS0
/dev/ttyS0, UART: 16550A, Port: 0x03f8, IRQ: 4
cavo:/home/cavo# setserial /dev/ttyS1
/dev/ttyS1, UART: 16550A, Port: 0x02f8, IRQ: 3

Ked tak na to teraz pozeram, tak tam mi zase nezaregistroval ttyS1 na
irq: 3

PS: Neviem, kde objavil ttyS02, ale mozne je to dostupne cez docking
station.

Windows&Office jsou jako droga. Krasny a prijemny prvni dojem,
zvyknes si a nemuzes uz bez nich zit.
A pak zacnou prichazet vedlejsi ucinky ...