hexl-mode (Re[3]: sed + odstraneni konce radek))

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Středa Únor 27 23:20:03 CET 2002

   From: Pavel Kankovsky <peak na argo.troja.mff.cuni.cz>
   Date: Wed, 27 Feb 2002 22:42:07 +0100 (MET)

Ahoj,

   > A jak si myslis, ze jsem prisel na to, ze to tohle vyvadi?
   > Spustil jsem emacs, co mam tady pribaleny k RH 6.2 (20.7), otevrel soubor,
   > dal M-x hexl-mode, a pak jen chvilku drzel Delete...

hmm, ta verze (Emacsu, ne RH - 6.2 byla zatím nejlepší) je poněkud
obstarožní. Od té doby bylo v hexl-mode opraveno mnoho chyb. Zkusil jsem
poslední releasnutou verzi a po stisku C-h k DEL:

C-d runs the command undefined
   which is an interactive compiled Lisp function in `subr'.
(undefined)
not documented

tedy Delete opravdu nic nedělá. Možná ve straších verzích tomu bylo
opravdu jinak. Hmm, když se na to tak dívám do ChangeLogu, tak DEL nic
nedělá od:

1996-06-06  Richard Stallman  <rms na psilocin.gnu.ai.mit.edu>

	* files.el (hack-local-variables-prop-line): Bind enable-local-eval.

	* hexl.el (hexl-mode-map): Bind prior, home, deletechar, deleteline,
	insertline, S-delete, and DEL.  Don't bind prev.

tedy již skoro šest let.

   > Ovsem podobne ho z miry vyvedlo i search and replace (M-%). Nemluve o tom,
   > ze vyhledavani by melo fungovat i pres konce radek vytvorene formatovanim
   > pro ucely zobrazeni...coz mi tedy rozhodne nefunguje. A to je velka
   > chyba, pokud s tim mam seriozne editovat binarni soubory.

Ano, souhlasím, tohle by bylo dobré rozšíření. Reportuju to. Díky za
feedback. Nicméně je možné se přepnout do normálního módu, najít a zpět do
hexl-mode, ale to je pouze workaround. Lepší by byla přímá podpora.

   > Delete odjakziva dela to, ze smaze znak, na kterem je kurzor a nasledujici
   > znaky posune o jednu pozici doleva. I kdyz u binarniho souboru to nemusi
   > byt vzdycky zadouci chovani -- v takovem pripade by nemel delat nic.

Přesně tak - proto tomu tak nyní je. Delete nemá binding (má, na
undefined ;-) a tudíž nic nedělá.
--
Pavel Janík

Would you like to code up this, test it and send it to me?
                  -- Linus "lazy is my middle name" Torvalds in linux-kernel