user passwd

Petr Klimovic pizi na jinak.cz
Úterý Leden 1 20:49:06 CET 2002

 R> skript by byl spousten s parametrem noveho jmena usera a hesla.
 R> "adduser" to zvladne, ale potom bych potreboval zmenit heslo, to
 R> vsak
 R> asi zabere vic programovani, nez jen jeden radek... Koukal jsem na
 R> jednu utilitku v Ccku, tam ma des_crypt.c pres 25kB.

$sifrovaneheslo = crypt ($heslo, 'aB');

Misto toho aB muzete pouzit jinae dva znaky, ale to je jedno.
$sifrovaneheslo pak obsahuje to same, co byva v /etc/shadow, nebo
/etc/passwd.

Ty dva znaky, ktere si zvolite jsou pak i prvnimi dvema znaky
vysledneho zasifrovaneho hesla. Kdyz se podivate na nejake zasifrovane
heslo, ktere znate a zkusite si ho zasifrovat tim radkem nahore tak, ze
misto aB pouzijete prvni dva pismena toho zasifrovaneho hesla, mel
byste dostat totez.

Uzivatel honza ma heslo rotace a sifrovane heslo Sdfdlk4jkl45, kdyz
provedete

$vysledek = crypt('rotace', 'Sd');

mel byste dostat zase to Sdfdlk....

Petr