OT: S dialupem opet hure

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na centrum.cz
Pátek Leden 4 12:15:49 CET 2002

On Fri, Jan 04, 2002 at 09:40:57AM +0100, Josef Vogeltanz wrote:
> Ale pokud jsem se za pouziti tarifu internet 2001 trinactkrat na hodinu v
> mesici pripojil na internet mimo spicku (po 19:00 nebo o vikendu), vyslo me
> to 13 x 15,60 = 202,8 Kc a k tomu pronajem linky za 175 Kc. Dohromady tedy
> naklady za 377,80 Kc
>
> Ptam se tedy:
> V cem spociva podpora rozvoje internetu v Cechach Ceskym Telecomem a cim ze
> se to jej snazi zatraktivnit?
> S tvrzenim, ze cena osobnich pocitacu zustava vysoka si dovolim nesouhlasit.
> Pravdou je, ze soucasna cena slusne vybaveneho pocitace zhruba odpovida
> [...]

Udělal jsem si vlastní výpočet pro připojení na kratší doby, než
13 x 1 hodina a tam to vypadá optimističtěji. Když se budu
připojovat 46 x 17'20" (což bylo také vcelku výhodné), vyšlo to
předtím na 239+175=414 Kč a nyní se vejdu také do 399 Kč.

Pokud bych se připojoval 156 x 4'50" (mailování, konference,
stažení konkrétní www stránky), dostal jsem se předtím na
406+175=581 Kč a nyní se opět vejdu do 399 Kč.

Ti, kteří rádi dlouho browsují, na tom tedy budou o dost hůř, než
ti, kteří jen mailují.

Pro mne z toho vyplývá:
Pokud se budu připojovat vícekrát na kratší dobu, bude to vycházet
ještě výhodněji. Budu tedy hlavně mailovat a stahovat www pro
off-line prohlížení. V Linuxu je na to nástrojů dost.

Připojovat se budu jen na nezbytnou dobu, hlavně v době dobré
propustnosti, stáhnu potřebné a pak se hned odpojím. Za půl hodiny
se třeba připojím zas. Při reálné ceně 0.51Kč/minutu (399/780)
to nebude taková hrůza jako dosud, protože to půjde rozdrobit na
více kratších intervalů.

Nejsem zastáncem Telekomu, snažím se jen z něho vyždímat za své
peníze maximum služeb. Zatím jsem platil průměrně 1000 Kč za
měsíc a dle mých propočtů ušetřím, i kdybych si připlatil dalších
25 hodin, což asi dělat nebudu, dokud těch 360 Kč neprobrowsuji
nad limit 13-ti hodin (11 hodin v krátkých intervalech do 10-ti
minut nebo 21 x 1 hodina).

Psal jsem o slabém provozu. V silném provozu je to jinak, i když
tady ušetřím rovněž. Na stažení mailu přes den potřebuji obvykle
buď jednu nebo 3 minuty podle toho, kterou schránku stahuji,
resp. kolik jich stahuji.

Bye Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal