ANNOUNCE: mrtg-rrd.cgi verze 0.3

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Pondělí Leden 7 14:32:44 CET 2002

> : Nechci rejpat - ale pred nedavnem jsme zrovna prechazeli z MRTG na
> : RRDTOOL a prvni
> : zaskub byl pouzit k zobrazovani rrd-cgi (ci jak se to jmenuje) z
> : baliku rrdtoolu. Nakonec se ale
> : ukazalo jako mnohem jednodussi pouzit rrdtool interface v PHP.
>
> A tam v tom PHP existuje neco, co umi cist mrtg.cfg?

ty rutiny poskytuji interface ala 'rrdtool graph'. Samozrejme mrtg
konfiguraci nectou.
Podle mne by to bylo i zbytecne - samozrejme pokud se smirim s tim, ze
ztratim
vzhled grafu ze stareho dobreho mrtg (napriklad bych moc rad mel
pocatek grafu
zase vlevo :-), i kdyz ted uz si asi vsichni zvykli...)

> :
> : nas server, ktery shromazdoval statisticka data smeroval pomalu
ale
> : jiste k IDLE=0. Po nasazeni rrdtool
> : se z nej stal nejmene zatizeny server :-)
> :
> Ale proc predelavat vsechno, kdyz staci do mrtg.cfg pridat
> "LogFormat: rrdtool" a je vymalovano?

tak jsme to samozrejme presne udelali. Stare dobre mrtg  sbira data a
vyrabi RRD databaze. PHP kod ve strance
pristupne zakaznikum zobrazuje grafy. Chci-li zmenit vzhled grafu
sahnu do jedne rutiny, ktera definuje
parametry vysledneho grafu a vsichni zakaznici vidi nove grafy.

> RRDtool neni "lepsi MRTG" - je to SW temer uplne k necemu jinemu,

zajimave. Pouzivame ho uplne k tomu samemu jako mrtg jen jsme s
vysledky
a funkcemi ponekud vice spokojeni :-)

> ktery se s MRTG doplnuje. A lze je integrovat pres moje mrtg-rrd.
> MRTG potrebujete treba proto, aby se daly dotazovat rozhrani podle
jmena
> a ne podle cisla (pridate alias nebo VLAN a ono se to cislovani
zmeni,
> zatimco jmeno ne).
>
> Pokud nechcete, nechte byt. Ale pokud nevite o cem to je,
> tak nekritizujte.

ja prece mrtg-rrd nekritizuju - jen jsem rici, ze podle me je lepsi
nez CGI pouzit primo PHP rutinu.

D. Toman