Kompilace ze zdrojáků

Libor Dub libor_dub na email.cz
Středa Leden 9 10:56:47 CET 2002

Jak linkovat (nebo řešit jinak) nenalezené ale nainstalované knihovny při konfiguraci a kompilaci programů ze zdrojových kódů?

Opět neúspěšně jsem zkoušel nainstalovat některé programy ze zdrojových kódů (na SuSE 7.3, gcc 2.95, KDE 2.2.1, Pentium II 433). Vypisovalo to při konfiguraování nějaké chybějící knihovny (které však jsou v počítači).
Poprvé to vlastně bylo celé gtk a chyba byla pravděpodobně v tom, že jsem měl gtk ve složce pod jménem gtk-1.2 (nebo tak nějak); stačilo vytvořit symbolický odkaz "gtk" na tuto složku v adresáři /usr/lib/include/ (nebo tak nějak, paměť neslouží) a vše se rozběhlo. Po chvíli vše opět skončilo chybou - scházely zase jiné knihovny, a tak jsem vytvářel další linky.
Pak však nastal problém (např. u avifile.h), že některé knihovny byly v počítači hned několikrát a nevěděl jsem, kterou nalinkovat. I když to vypadalo, že konfigurace pokročila, opět to vypsalo scházející knihovny, tentokráte v hojném počtu.
Nakonec vše skončilo chaotickým několika stránkovým výpisem bez vysvětlení, co tomu chybí.

Zdraví "Oak"

---
** CREATED BY EMAIL.CZ **
   http://www.email.cz <--- Get Your Free Email