Kompilace ze zdrojáků

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Středa Leden 9 19:16:11 CET 2002

   From: Libor Dub <libor_dub na email.cz>
   Date: Wed, 9 Jan 2002 10:56:47 +0100 (CET)

Zdravím,

   > Jak linkovat (nebo řešit jinak) nenalezené ale nainstalované knihovny
   > při konfiguraci a kompilaci programů ze zdrojových kódů?

ukažte nám, co se nepodařilo a my Vám poradíme, jak to napravit. Pokud
chcete překládat software, nainstalujte si příslušné -devel balíčky.

   > Poprvé to vlastně bylo celé gtk a chyba byla pravděpodobně v tom, že
   > jsem měl gtk ve složce pod jménem gtk-1.2 (nebo tak nějak); stačilo
   > vytvořit symbolický odkaz "gtk" na tuto složku v adresáři
   > /usr/lib/include/ (nebo tak nějak, paměť neslouží) a vše se
   > rozběhlo. Po chvíli vše opět skončilo chybou - scházely zase jiné
   > knihovny, a tak jsem vytvářel další linky.

Hmm, a časem jste si vytvořil vlastní distribuci :-)) V SuSE jsou tyto
symbolické odkazy součástí -devel balíčků, např.:

pavel na SnowWhite:~> rpm -qlv ncurses-devel|grep ncurses.so
lrwxrwxrwx     root     root           22 zář 20 04:32 /usr/lib/libncurses.so -> /lib/libncurses.so.5.2

Není nutné je tedy vytvářet ručně.

   > Nakonec vše skončilo chaotickým několika stránkovým výpisem bez
   > vysvětlení, co tomu chybí.

A proč jste je sem neokopíroval? Mohl by Vám kdokoli poradit okamžitě
a konkrétně. Takto Vám bohužel nemohu říci, které balíky si musíme ještě
přiinstalovat a budete na to muset přijít sám.
--
Pavel Janík

Parenthesise to avoid ambiguity.
                  --  The Elements of Programming Style (Kernighan & Plaugher)