kontrola disku pri startu

Martin Masin masin na fzu.cz
Středa Leden 9 13:10:13 CET 2002

On Wed, 9 Jan 2002, Petr F wrote:

> Mam suse 7.3 a pri kazdem startu se mi po hlasce dev/hda3/ (moje
> linuxova partition) pise, ze nebyla spravne unmountovana a provadi se
> kontrola (coz zabere nejakou dobu) a pak boot pokracuje.
> Cim to muze byt a jak se toho mam zbavit?
> Jsem zacatecnik, takze prosim srozumitelne
> Dik

	Pricin muze byt vice. Prvni z nich je nekorektni ukonceni behu
systemu (napr. neprovedete halt a vypnete pocitac nebo vypadne proud).
Dalsi moznost je, ze v /etc/fstab nemate korektni zaznam pro /dev/hda3 a
system ji pri haltu neodpoji.
	Mate v linoxovem fs pripojeno vice partition a dela to jen u teto
jedne nebo mate jen jednu? Objevi se pri haltu hlaska umounting
partitions?

						Martin Masin

Mgr. Martin Masin Ph.D.	    	Phone  (4202) 20 318 430
Institute of Physics AS CR  	Fax    (4202) 33 34 31 84
Cukrovarnicka 10	    	e-mail masin na fzu.cz
162 53 Prague, Czech Republic	WWW http://www.fzu.cz/~masin/masin.html