beginer: openLDAP v 1.2

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Středa Leden 9 20:30:32 CET 2002

   From: "Roman Slechta" <roman na cns-net.cz>
   Date: Wed, 9 Jan 2002 19:23:26 +0100

Zdravím,

   > existuje nekdo komu to funguje s microsoft outlookem?
   > Mam Trustix v 1.5 a tam je openldap v 1.2.

ano, to je opravdu hodně stará verze.

   > Podle manualu i podle zprav v archivu jsem si to nakonfiguroval,
   > spustil slapd ale nemuzu nikoho pridat prikazem ldapadd.
   > Pise to dva druhy hlasek, podle toho zda zadam heslo, nebo ne.
   > ldap_add: Insufficient access
   > nebo neco ..  creditinitials .. to uz presne nevim

Podívejte se, jak máte v slapd.conf nadefinována přístupová práva. Kdo má
přiděleno právo write? Pokud nikdo, tak se podívejte na rootdn. Co je tam
napsáno? A co je napsáno v rootpw?

   > Tak jsem si stahnul posledni verzi openldap-stable-20020107.tgz,
   > zkompiloval, nastavil a to mi funguje. Zkusil jsem se potom k tomu
   > pripojit outlookem, ale ten ma v nastaveni jmeno a heslo. Heslo
   > mam v slapd.conf, ale jake tam mam dopsat jmeno, to nevim.

Viz nastavení rootdn.

   > Musim snad nekde pridat nejakeho uzivatele? Ale program
   > ldapuseradd nebo neco takoveho tam neni. Jak se nastavi
   > kdo tam muze zapisovat a kdo ne.
   >
   > toto se mi podarilo pridat:
   > dn: dc=my-domain,dc=com
   > cn: roman
   > sn: roman slechta
   > objectclass: person
   >
   > ale v outlooku to nevidim

Hmm, přečtěte si LDAP Administrator's guide... Určitě na síti najdete
nějaký tutoriál na zprovoznění LDAPu. Prvně definujete
organizaci/organizační jednotku. Potom můžete přidávat jednotlivé osoby.

   > Potreboval bych spise rozchodit ten openldap v 1.2, protoze
   > je primo v ty distribuci Trustixu, to mi zaruci ze se to
   > pripadne zupdatuje samo.

To si pište, že se to zupdatuje :-)
--
Pavel Janík

Write clearly - don't sacrifice clarity for "efficiency".
                  --  The Elements of Programming Style (Kernighan & Plaugher)