Kernel headers (Was Re: Kompilace jadra)

Filip Stanek filip.stanek na vsb.cz
Středa Leden 9 21:07:11 CET 2002

Michal Vymazal wrote:

> V podstate si zdrojaky jadra (z tarball) muzete rozbalit, kam chcete.
>
> Pokud dobre rozumim vyse uvedenemu odstavci (Do NOT use the
> /usr/src/linux area!), pak toto varovani ma nejakou souvislost s kernel
> headers, ktera mi ovsem neni prilis jasna. Kazdopadne, ja zdrojaky
> rozbaluji do /diskhda2/linux24 ("vybaleny tarball" si tam samozrejme
> jeste udela jeste podadresar linux) a je to. Mam ted samozrejme na mysli
> radu 2.4.x. Az na 2.4.14 (ktery jaksi prelozit nesel), jsem prelozil
> vsechny kernely.
>
> BTW: muzete nekdo vysvetlit to varovani na kernel headers?

> [...]

Zdravim!

Jedna se o varovani, abyste si neprepsal header-y
pripadne jiz nainstalovaneho jadra.

Jestli jiz neco v /usr/src/linux mate, tak klidne
cely adresar /usr/src/linux prejmenujte na adresar
/usr/src/linux-<verze jadra, kterou mate naistalovanou>
a udelejte si na nej link s nazvem linux:
ln -s /usr/src/linux-<verze jadra...> /usr/src/linux

Nove jadro si klidne rozbalte do adresare
/usr/src/linux-<verze noveho jadra> a budete-li si jej
chtit prelozit (a pouzivat) tak si proste prehodte ten
link na tuto novou verzi.

Tak neprijdete o stare jadro a ani se Vam nepomicha s novym...

U distribuce RedHat pozor, ta ma header-y primo nakopirovane
v /usr/include/asm & /usr/include/linux.
Je proto dobre si udelat si misto techto adresaru udelat link-y:
ln -s /usr/src/linux/include/asm /usr/include/asm
ln -s /usr/src/linux/include/linux /usr/include/linux

S pozdravem,
		Filip Stanek

--
| Filip Stanek      VSB-TU OStrava       |