Fwd: login incorrect v SuSe7.3

Jiri Chaloupka dev na b2bexpander.com
Čtvrtek Leden 10 10:41:06 CET 2002

>   From: "Jiri Chaloupka" <dev na b2bexpander.com>
>   Date: Wed, 9 Jan 2002 11:59:47 +0100 (CET)
>
>   > tento problem jsem na SuSE 7.3 mel take. Po konzultaci s hotline
>   > SuSE vyplinulo, ze pri instalaci se zrejme nepodarilo korektne
>   > nainstalovat pisma. Dal jsem preinstalovat par veci, coz ovsem
>   > rozhodilo zase neco jineho. Takze jsem to vyresil preinstalaci
>   > celeho stroje - vzhledem k tomu, ze to predtim byla skoro cista
>   > instalace to tak moc nebolelo.
>
> Prosím? Odpovídáte na stejný dotaz jako já? ;-)

Domnivam se ze ano :-)
Vec se projevovala tak, ze bylo mozno se prihlasit v grafickem prostredi
(kde login, nevim jak se to jmenuje :-(), nicmene kdyz jsem pak otevrel
xterminal a udelal su, dostal jsem VZDY odpoved spatne heslo. To same bylo,
pokud jsem dal su uzivatel. Stejny problem se vyskytl, pokud sjem se prepnul
do jine konzole (z graficke do textove, napr. ctrl-alt-f2) a tam se pokusil
o prihlaseni.
Byly nainstalovany ceske kde fonty, nicmene v kde se nezobrazovaly korektne
(vynechana pismena a pod.)

>   > Zrejme nejaka chyba v instalacnim programu, matne si vzpominam, ze
>   > jsem zkusil pri instalaci nastavit defaultni rozlozeni klaves
>   > ceske-qwerty. Nikdy jindy jsem to nezvolil a nikdy jindy se tento
>   > problem nevyskytl - vzdy pred tim i pote jsem pouzil default
>   > anglickou klavesnici.
>
> Vůbec nevím, jaký máte problém, ale nemáte náhodou v hesle znaky, které
> jsou na české klávesnici jinde než na klávesnici anglické?
> --

Heslo uzivatele bylo jednoduche slovo, kdyz jsem se v grafice prihlasil jako
root a zmenil heslo uzivatele na nejake jednoduche slovo, treba "jirka"
(konkretni si samozrejme vymyslim), problem pretrvaval.

--
Jiri Chaloupka
B2BExpander.com