HOWTO: porovnanie aktualnych free softwarovych DVD plejerov pre linux

Zdenek Kabelac kabi na i.am
Čtvrtek Leden 10 13:39:57 CET 2002

Peter Surda wrote:

> A este ma napadlo ze kolko pamate to zere (RSS v top):
> xine: 27M
> vlc: 11M
> ogle: 18M
> mplayer: 6.6M -> to preto lebo neni v C++ (co je podla mna ok) a ma len 1

no C++ sice neco sosne ale ne zase tak moc - spise je to proto, ze
nepouzivas GUI
Kdyz si to rozjedes skinovani tak uz to bude o necem jinem
- navic zalezi jak ruzne softy drzi v pameti ruzne indexy
a jak moc dopredu bufferuji.

> thread (co je podla mna na plejer <>vina lebo plytva CPU casom, to ze to casto
> vyzera lepsie ako multithreaded je sposobene blbym schedulerom +
> synchronizaciou, musime pockat kym velki guruovia kernelaci s tym nieco

no Intelovska architektura ma nevyhodu, ze pokud dva procesory pracuji
hodne
s pameti tak je to vice na skodu nez k uzitky a je potreba si s tim
trochu
vyhrat - ale aviplay jerkuje mene nez mplayer.

> spravia. Videl som ale vcera, ze je nova implementacia scheduleru a so Zdenkom
> chceme naprogramovat jednotny interfejs umoznujuci synchronizaciu podla
> videokarty, tak sa mas na co tesit mplayer, muahahahahaha <g>)

no vetsina karet umi prepinat video pod VBI sama o sobe, ci-li neni az
tak nezbytne
nutne aby thread/task cekal na read-u v nejakem device - ale bez
nejakych
uprav v Xsech si zatim moc neumim predstavit, jak by se to dalo resit
eleganteneji.
Rozhodne mplayer ten /dev/vsync device by zatim moc nevyuzil
(no vyuzil ale musel by decomprimovat jen s takovou kvalitou ze se to
vzdy stihne
za 1 frame - coz je ponekud netrivialne - ostatne  -autoq v mplayer ma
viditelne
problemy i bez toho - zkousim neco noveho dat i do aviplayeru aby mohla
bezet autokvalita i s velmi nizkym poctem bufferu (snad i s 1) ale je to
nejak
moc hard az si skoro rikam, ze jsem se do toho nemel vubec poustet...

kabi