beginer: openLDAP v 1.2

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Sobota Leden 12 13:55:43 CET 2002

Pavel na Janik.cz (Pavel Janík) writes:

>    From: Tomas Hornicek <hornicek na globtel.sk>
>    Date: Thu, 10 Jan 2002 19:11:14 +0100
>
> Zdravím,
>
>    > muzeme vedet proc? momentalne jdeme migrovat s iplanet directory
>    > serveru na openldap prave proto ze iplnaet directory server na mne
>    > pusobi dost spatnym dojmem
>
> je to spousta (subjektivních) názorů a faktů:
>
> - Admin's guide není součástí distribuce (není v tar.gz)
> - nikde není vysvětleno, jak rozumně generovat např.
>
>   bmlrZGUgbmVuw60gdnlzdsSbdGxlbm8sIGphayByb3p1bW7EmyBnZW5lcm92YXQgbmFwxZku

base64? na to je snad nastroju dost, zalezi do jakeho jazyku to chces.

>   No, abych se přiznal, tak tohle je možná můj problém, protože když jsem
>   asi tři minuty zkoušel najít něco, co mi dokáže na mém minimálním systému
>   tohle vygenerovat, tak jsem to vzdal a napsal si do GNU Emacsu třířádkovou
>   funkci, která to dělá za mne.
> - v Admin's guide je neuvěřitelné množství chyb
> - při větší zátěži (~300req/sec) mi slapd z 2.0.19 dokáže havarovat
>
> A tak dále. Je to ho více, ale jak říkám, vše subjektivní názory.

Na druhou stranu, nekde jsem cetl srovnani bezpecnosti a dodrzovani
standardu a OpenLDAP z toho vysel ze vsech nejlepe.

Kdysi jsem trasoval, co dela takovy OE, kdyz se hleda jmeno v
adresari, a byla to celkem sila. Vzdycky, kdyz clovek napsal nove
pismenko, OE zacal novy dotaz do LDAP. Takovy pekny user-friendly
pristup, ale na LDAP serveru musi byt dost silne zelezo (vyrobci
hardware by si meli dat jako motto "S MS na vecne casy a nikdy jinak" :-)

IMHO vypada vyvoj OpenLDAP zdraveji nez jine projekty. Ale je to taky
subjektivni nazor :-)

Brno, Czech Republic