sendmail + dve pobocky - how to.

Pavel Ruzicka nospam na nospam.cz
Neděle Leden 13 21:33:24 CET 2002

> Plz, poradi nekdo jak zaridit mail handling v pripade, ze mam dve
> pripojeni k netu (dve pobocky) a k tomu jednu domenu?
> chtel bych si rozjet primary i zalozni MX (v kazde z pobocek).
> nevim jak nastavit sendmail, aby spravne forwardoval mail mezi pobockama
> a navic pokud jedna pobocka zdechne, aby mail zustaval na druhym MXu a
> po nahozeni zdechle pobocky forwardnul to co ma...
> Doufam, ze sem rozumite, co vlastne chci :)

Jedno z reseni:
Na hlavni pobocce se bude prijimat posta pro "@firma.cz". Pro uzivatele v
pobocce budete odsud forwardovat jednotlive lidi treba takto:
"franta na firma.cz --> franta na pobocka.firma.cz".
Na centralu bude nastaven primarni MX a na pobocku sekundarni.
Na pobocce nastavite sendmail, aby prijimal postu pro "@pobocka.firma.cz",
ale ne pro "firma.cz". Pro tu povolite pouze relaying (soubor
relay-domains, nebo feature "relay by MX" ). Pokud Vam zdechne primar, tak
posta prijde na sekundar, po nahozeni primaru se preposle na nej a pokud
byla urcena pro nekoho z pobocky, tak se opet preposle na sekundar.
To je teorie, mozna jsem v tom zapomnel na nejaky podstatny detail ;-)

Jine reseni je udrzovat schranku na jednom serveru v centrale a lide z
pobocky budou pouzivat POP3.

Jeste jine reseni je zavest domenu treti urovne treba "brno.firma.cz", tim
se dokonce usetri kapacita linky, protoze posta pujde rovnou do pobocky,
ale prodlouzi se tim email.

Posledni reseni, zazadejte o zalozni MX Vaseho providera.

Zalezi na konkretnich pozadavcich na reseni.

Hlavne proboha nenastavujte stejne hodnoty MX, jinak se lehce dostanete do
situace, kde nebudete vedet, ktera noha je prava ;-)

Pavouk

http://pavouk.org