libnss & libnsl & ldd

Petr Cech cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Pondělí Leden 14 12:10:47 CET 2002

Daniel Kmínek napsal:
> Dobry den  vsem,
>
> Rad bych znal zpusob jak zjistit vsechny knihovny, ktere program vyuziva.
> Zda se mi ze ldd tento pozadavek nesplnuje.

splnuje

> Napriklad se nezminuje o tom, ze by login potreboval ke sve funkci knihovnu
> libnsl a presto mi login bez teto knihovny hlasi - login incorrect - zrovna

tyto knihovny jsou trochu specialni. tyto "baliky kodu" se natahuji podle
potreby az za behu, takze ldd nema sanci (a ostatne asi ani zadny jiny
program) zjistit, co se vlastne jeste pouzije. Viz. iptables a natahovani
modulu s dalsimi funkcemi z .so

> tak chce libnss_files jinak zase vyzaduje heslo ikdyz v passwd je
> prihlasovani bez hesla.
> Takze zna prosim vas nekdo zpusob jakym zjistit co opravdu program pouziva
> za knihovny ?

				Petr Cech
           cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz

* Joy sees a potato running down the street and shouting "I'm late! I'm late!" ;))