libnss & libnsl & ldd

Středa Leden 16 01:57:02 CET 2002

On Mon, 14 Jan 2002, Petr Cech wrote:

> tyto knihovny jsou trochu specialni. tyto "baliky kodu" se natahuji podle
> potreby az za behu, takze ldd nema sanci (a ostatne asi ani zadny jiny
> program) zjistit, co se vlastne jeste pouzije. Viz. iptables a natahovani
> modulu s dalsimi funkcemi z .so

Vskutku. Ty knihovny, ktere program pouzije pri svem konkretnim spusteni,
lze zjistit pomoci strace/ltrace, ale zjisteni vsech knihoven, ktere by
mohl potencialne nacist -- vcetne tech, ktere si nacte sam pomoci
dlopen() apod. je obecne algoritmicky neresitelny problem, takze puvodni
tazatel muze jedine rozbalit zdrojaky a zacit je studovat. ;)