Pridavani HW do RH 7.1

Pondělí Leden 14 21:37:39 CET 2002

On Mon, Jan 14, 2002 at 08:50:16PM +0100, Zkoumalek wrote:
> Dobry den.
ahojky.

> [...]
> HW. Napriklad: Nainstaloval jsem linux s 1 PCI sitovkou a po
> instalaci jsem chtel pridat druhou PCI sitovku. Po spusteni si Linux
> novy hardware nasel, a pridal si ho do seznamu modulu. Bohuzel jsem
> ale patricny modul nemel nainstalovany, takze sitovka nejela. Nevedel
> jsem, jak tam ten modul dostat. Proto jsem cely pocitac
> preinstaloval. Pri inslalaci si instalator patricny modul nahral. Mam
> proto otazku. Kde si mam takovy modul v tomto pripade opatrit? Je to
> normalni soubor, ktery mohu nakopirovat do
> /lib/modules/2.4.7-10/kernel/drivers/net?
ono tam vacsinou uz je. na instalaciu hardwaru staci v 99% pripadov napisat
vhodny jeden alebo 2 riadky to /etc/modules.conf (to by malo spravit kudzu
samo). V pripade, ze nainstalovane jadro hardware nepozna, musis zohnat jadro,
ktore ho ma (popripade pec k sucasnemu) a skompilovat. Reinstalovat ani z
daleka netreba. Nabuduce sa jednoducho spytaj "mam RH7.1, jadro 2.4.7-10,
pridal som kartu 4com-8472-beta. Jednu sietovku uz mam, co mam robit?"

> Dalsi problem je, kdyz pridavam ISA sitovou kartu. Tu mi RH ani
> nenadetekuje. Meli byste pro me, prosim, radu, jak se s timto vyporadat?
> Existuje v Linuxu neco jako pridat/odebrat hardware?
Ako som povedal, vacsinou staci modifikovat /etc/modules.conf. Je ta karta PnP
alebo nie? Ak hej, potom by to mal kudzu najst, ak nie, tak povedz aka to je a
ake ma irq a port a my ti povieme co mas napisat aby sla. Ako sa robi s isapnp
sa presne nepamatam, myslim ze musis spravit pnpdump > /etc/isapnp.conf,
odkomentovat "ACT Y", a parametre io a irq, ktore tam su, dat do
/etc/modules.conf. Initskripty redhetu ju potom pri boote automaticky
zinicializuju a neskor loadnu modul.

> Predem dekuji za odpovedi a omlouvam se za zacatecnicke dotazy.
np, kazdy sme raz zacinali :-)

> T.Zkoumalek
Bye,

                   three saints: looser & lamer & hacker