debian a cestina

Radovan Garabik spam na melkor.dnp.fmph.uniba.sk
Úterý Leden 15 12:39:54 CET 2002

Filip Hroch <hroch na monoceros.physics.muni.cz> wrote:

 : Ciao

 : jasne, je potreba tam dat Unicode, nebot mixovat ceske iso8859-2
 : s francouzskymi iso8859-1 (nebo ted spis iso-8859-15) jinak nejde.

 : Ja jsem to ovsem zkousel a podle (napriklad) toho Radovanova navodu
 : skutecne nastavite co je popsane a skutecne to i funguje,, ale celkove
 : je to nepouzitelne (vratil jsem se zase k  iso-8859-2):

 : * xterm funguje ale rxvt, nebo muj oblibeny aterm ne
 : * emacs funguje (vi mozna taky), ale jmacs, xedit ne

vim funguje, dokonca lepsie nez emacs
celkovo editory su na tom zle lebo musia pocitat s multibytovym
kodovanim, a to si vyzaduje dost velke zmeny.

 : * unicode us mezinarodni funguje, ale pouzivat ji je tezka pakarna
 :  (ja pisu cesky velmi zridka a tezko se me na neco noveho zvyka)

xkb by malo fungovat bez ohladu na to ci ide o iso-8859-2 alebo
UTF-8 locale - ja pouzivam bez problemov tu istu slovensku
klavesnicu v obidvoch locales

 : * + nefunguje polovina dalsich aplikaci...

 : Jinak receno debian (a zrejme i dalsi distribuce) jsou zatim na
 : uniocde spatne pripravene predevsim proto, ze zatim nikdo neopravil
 : ty tuny stareho SW a zatim nejsou napsane ty jine tuny toho noveho SW
 : ktery s tim pocitaji.

 : Nebo jsem neco prehledl?

bohuzial nie :-(

| Radovan Garabik  http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik |