Prijemny editor pro PHP na Linux

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na interval.cz
Úterý Leden 15 16:19:37 CET 2002

>všechno, co tady popisuješ, umí VIM. Dělám s ním běžně PHP už od
>doby Windows. Grafická verze, tedy GVIM, umí ještě něco navíc, ale
>už jsem si zvykl na textovou. Často používané konstrukce mám jako
>makra. Spuštění PHP přímo z editoru je rovněž možné. Příjemnost
>a přehlednost ovládání je věcí názoru a zvyku.

Naprosto souhlasím. Musím říci, že jej používám i pod Windows, neznám pro mě
příjemnější editor. Pro jistotu říkám, že vim jsem se naučil ovládat první
pod Windows a až poté jej začal používat v Linuxu. Hledal jsem tehdy
programátorský editor, který by mi vyhovoval, a u každého něco chybělo. A až
vim mě dostal. Musel jsem se ho asi 2 dny učit, než jsem ho dostal do ruky
(podle manuály pana Satrapy), ale nelituji toho. Když si ho nastavíte, jak
vyhovuje Vám, je velmi příjemný.

Na druhé straně mám pocit, že PHP se stal částečně komerčním projektem, a
nejsem si jistý, zda nejsou některé možnosti z free PHP vypouštěny, nebo
omezeny. Alespoň tak to na mě začíná působit, a budu rád, když mě tady v
konferenci poučí, jak to je.

Není ve free verzi PHP 4 omezeno ladění, kompilace do binárního kódu, apod.?
Dočkáme se vůbec někdy toho, co třeba v Perlu, že se spouští binární kód,
aby se neustále nepřekládalo? A nebo to je prostě už navždycky v budoucnosti
za peníze?

S pozdravem

Miloslav Ponkrác