prechod sendmail -> qmail

Ondřej Surý sury.ondrej na globe.cz
Pátek Leden 18 09:53:07 CET 2002

ceplma00 na yahoo.com (Matej Cepl) writes:

> S qmailem nemám vůbec žádné zkušenosti, ale pokud Vám jde o
> bezpečnost, tak bych si myslel, že by byl lepší postfix.

Tohle je hodne spatne formulovana veta.  Mela znit pokud chcete bezpecnost
a zaroven mene prace s prechodem, tak bude lepsi postfix.

> [...]
> ,,drop-in replacement`` za sendmail, takže většina konfiguračních
> souborů, atp. (mimo sendmail.cf :-) funguje nadále beze změny. A co se
> bezpečnosti týče, tak autorem je Mattis Wienna (doufám, že mám spelling
> správně), který nás jinak obdařil tcpwrap knihovnou a spol. Pravděpodobně
> za to budu zlynčován příznivci qmailu na tomto listu, ale několikrát jsem
> narazil na komentář, který pravil, že qmail je nadále v podstatě
> zbytečný, protože postfix je mnohem lépe ovladatelný se stejnou
> bezpečností (pochopitelně, že tyto komentáře se nenacházely v doméně

Vsechny emaily uzivatelu jedne ci one skupiny, pokud hovori o skupine
druhe, berte se znacnou rezervou.  Rekl bych, ze co se tyce bezpecnosti,
tak je qmail i postfix na srovnatelne urovni.  Pro postfix hovori vetsi
konfigurovatelnost a moznosti (ale polozte si otazku zda-li to
potrebujete), na druhou stranu pro qmail hovori napriklad fakt, ze verze
1.03 je beze zmeny a bez jakekoliv (me) zname chyby v kodu programu, jiz
nekolik let, a co se me jako cloveka, ktery se v kodu qmailu cas od casu
prehrabuje, obcas si do nej neco naprogramuje a tak, musim rict, ze je to
napsano hodne dobre.

--
Ondřej Surý - CIO                     Globe Internet s.r.o. http://globe.cz/
Tel: +420(2)35365000 Fax: +420(2)35365009       Pláničkova 1, 162 00 Praha 6