HOWTO: porovnanie aktualnych free softwarovych DVD plejerov pre linux

Pátek Leden 18 18:46:49 CET 2002

On Mon, Jan 14, 2002 at 02:25:28AM +0000, Pavel Machek wrote:
> Ahoj!
ahoj, tesim sa ze sa niekto kompetentny ozval.

> Za mensiho guru se mozna muzu povazovat, ale z tohodle nerozumim ani slovu...
> Mozna trochu vysvetlit?
Pokial nemas specialne upraveny kernel, nemoze proces povedat "zobud ma o 5
milisekund" (lebo 100Hz tajmer interrupt), video player thread (konkretne
hovorim o aviplay) sa nemoze zobudit v spravnom okamihu a potom je bud prilis
skoro alebo neskoro.

> Na co je synchronizace podle videokarty?
Lebo judder (http://www.microsoft.com/hwdev/archive/TVBROADCAST/TempRate.asp).
Ako zabezpecis napr. ked mas 25 fps film a PAL televizor, aby bolo kreslene
presne 1 obrazok == 2 polsnimky? Ked to nespravis, trha to, ked neveris, prid
sa ku mne pozriet :-)

> Aby uzivatel nikdy nemohl videt jen poloinu snimku?
To aj tak nevidi, lebo normalne plejere pouzivaju XvShmPutImage s parametrom
sync a ten povie karte aby to doublebufferla. Uvedom si, ze film ma omnoho
mensie fps ako napr. ked hras kvejka, kde je to v idealnom pripade vyssie ako
monitor. A aj pri filme, ked mas 100Hz monitor, judder nezbadas (a tearing
skoro urcite tiez nie), ale ked 25 resp 50 interlaced tak hej (aj tearing aj
judder). A povedzme zrazu, ze mas 24 fps film a PAL televizor, co teraz? Tuna
uz nepomoze ani pasivna synchronizacia, plejer musi vediet presnu frekvenciu
refreshu a bud modifikovat rychlost alebo (ked je totalne genialny a mas 8
procesorovy P4 :-)) frejmy prekladat.

Prosim, neber to ako flejm. Toto su specificke problemy, ktore existuju, a
ktore by som bol rad keby sa vyrieseli, a som ochotny aj prispiet kodom ked
budem mat cas. Dolezite je podla mna najprv popisat symptomy ("trha mi obraz")
a objasnit priciny (judder + tearing) a navrhnut riesenia (tearing => double
buffering, a to uz skoro vsetky drajvre podporuju a aj tak sa netyka jadra,
judder => interfejs na zistenie informaci o videovystupe a synchronizacie
podla refreshu). Jeden interfejs uz existuje, mga_vid, len je specificky pre
matroxy.

Xy napr. na zistenie informacii o videovystupe nestacia (synchronizaciu
nezvladnu vobec), jednoducho maju nespravne informacie.

Bye,

Disclaimer: This E-mail, because of shabby security on the Internet, in no way
            reflects my thoughts or intentions. It may even not be from me!