SAMBA: sdileny ZIP drive

Veros Kaplan veros-XXXX na tac.cz
Pátek Leden 18 23:45:18 CET 2002

Vladimir Michl wrote/napsal:
:
: > Ahoj,
: >   mam vyzkouseno,ze to nejde odmountovat kvuli tomuto radku ve vypisu
: > lsof:
: >
: > COMMAND   PID USER  FD TYPE  DEVICE   SIZE  NODE NAME
: > smbd    21191 root cwd  DIR     8,4  16384     1 /media/zip
: >
: > Je tu nejaky sambo-fil, ktery by mi poradil jak odpojit clienta ze
: > serveru tak aby se zrusila vyse zminena radka ve vypisu lsof.
:
: Problem byva v tom, ze Windows si disk nekdy drzi otevreny, i kdyz neni
: otevreny zadny soubor z neho.
:
: Nejhorsi je, kdyz se nekdo projde pres zip pres okolni pocitaci.

  Přesněji: pokud se share připojí jako disk (Můj počítač/Připojit
síťový disk), tak docela chápu, že ho drží. Pokud se disk odpojí (Můj
počítač/Odpojit síťový disk), tak se spojení zruší.
  Pokud tam ale někdo dobrouzdá přes Okolní počítače, tak ten share drží
navěky věků (a nikdy jinak - dokonce pokud Windowse spadnou a nemáte
zapnuté keepalive, tak do restartu samby).

  Jedno z řešení, které jsme vymysleli:
- nezobrazovat share v okolních počítačích
	dolar na konci jména, či browsable=no

- share odpojovat po pěti minutách nečinnost
	u CD mechaniky je to OK, Windowse si ji zase odpojí
	u ZIPky je nepříjemné, že by bylo elegantní ji ještě vyhazovat,
	když jsme to realizoval, takže ji pak nelze přimountovat

- toto není vyzkoušené, ale poštval bych na to nějaký automounter

S pozdravem

Věroš Kaplan
--
Věroš Kaplan < veros @ tac . cz >