linux router a dva ISP

Lukas Vondracek lukas.vondracek na post.cz
Neděle Leden 20 03:14:37 CET 2002

> Problem je v tom, ze vubec netusim, zda je mi to k necemu, zda se tato
> pasma daji scitat ci zda se da nastavit nekterym IP adresam za mym linux
> routerem aby pouzivali jedno pripojeni a jiny aby pouzivali to druhy....

Problem si nestoji ani tolik o scitani pasma, jako o routovani siti. V
podstate mate moznosti nekolik,

- budto vas to netrapi, je vam to fuk a pouzijete to napriklad jen u
nekterych protokolu TCP/IP (napr. Squid nebo Junkbuster http proxy to pekne
resi u protokolu http) a nasmerujete staticky urcitou cast provozu jednim a
zbylou cast druhym smerem s vyuzitim moznosti proxy (az na ojedinele
pripady je to dost neprakticke).

- nebo to nechate na ISP, at s tim neco provedou za vas oni (to asi tezko,
leda by to za vas nakonfigurovali na te vasi gatewayi oni - coz je taky
reseni)

- nebo si zacnete hrat s protokoly typu BGP-4, +OSPF +... etc... (ale i tam
pak budete muset s obema ISP aktivne spolupracovat). Ovsem toto reseni vam
muze prinest zdaleka nejvice.  Budete-li se do toho vsak chtit pustit
vazne, ocekavejte pomerne dost cteni a materialu ke studiu.

--
Lukas Vondracek
mailto:lukas.vondracek na post.cz