linux router a dva ISP

Lukas Vondracek lukas.vondracek na post.cz
Neděle Leden 20 14:22:58 CET 2002

Michal Verner wrote:

> Dekuji
> Muj problem je v tom, ze pres to ze obe pripojeni jsou 256 jedno z nich je
> cca 5x pomalejsi na odezvy a na pruchodnost dat nekam. Da se nejak
> nastavit, aby nektere sluzby ci portu jeli po tom pomalejsim pripopojeni
> {napadl ne jen mail, ale treba jeste neco...), ostatni a hlavne treba UDP
> pakety (quake a dalsi hry) jeli po tom rychlejsim....?

No, tohle muzete (pokud ISP, pres ktereho by to melo ma pro zakazniky
proxy) udelat klidne dost podobne jako se zarizuji transparentni proxy.
Proste v  iptables zaridite, aby pakety s cilovym portem 80/TCP byly
poslany te proxy at uz jdou kamkoliv. U smtp protokolu to muzete (pokud je
to v pripade vasi konfigurace mailu mozne) zaridit vhodnou upravou MX
zaznamu vasi domeny (to vyresi prichozi maily) a odpovidajicim nastavenim
"smart host" (tim nasmerujete vsechny odchozi) . Opet k tomu ovsem
potrebujete, aby pro vas ISP, jehoz server budete chtit pro toto vyuzivat,
povolil smtp-relay.

Pokud mirite k necemu slozitejsimu, asi budete muset zvolit i slozitejsi
reseni, to shora popsane je docela trivka...

> Napadlo mne, ze
> bych treba mohl nastavit neco jako stahovaci server, kam napisu co a ono
> mi to v klidu stahne, aniz bych mel zatizenou tu rychlou linku.... Myslim
> ze neco podobneho pouziva volny jako off-line stahovac, kdy jim pres web
> napisete, co chcete stahnout a druhej den to tam mate na lokalnim
> ftp....... Mame s jeste nekolika kamarady metropolitni sit na malem meste,
> takze dohoda v tomto smeru mezi nami by nebyl problem......

Treba jako napsat si phpko, ktere bude spoustet wget ? Myslim, ze jsem neco
takoveho potkal na freshmeat.net uz udelaneho.

--
Lukas Vondracek
mailto:lukas.vondracek na post.cz