xinetd a swat

Miroslav Cabarka mirodoma na arka.sk
Neděle Leden 20 14:18:44 CET 2002

> P.S. uplna blbost - po restartu se mi pokazde dostane do ip_forward 0
> (jak tam narvat 1 naporad)? Porad do toho jeste moc nevidim...

V konfiguraku /etc/sysctl.conf su premenne kernelu, ktore sa nastavuju pri
boote. Tam sa pozrite.

Este sa treba pozriet na /etc/sysconfig/network tam je na to parameter
(FORWARD_IPV4).

Logika veci je taka, ze pri starte kernelu sa nastavuje podla sysctl.conf
vsetko mozne, ale neskor, ked bezia rc-skripty z /etc/rc.d sa to este moze
menit. Urcite v niektorom rc-skripte je prikaz ktory testuje hodnotu
FORWARD_IPV4 a zapise pomocou echo 0 alebo 1 do
/proc/sys/net/ipv4/ip_forward. Tam je vlastne zapisana hodnota, ktora urcuje
okamzite spravanie sa kernelu.

Z vyssie uvedeneho vyplyva, ze staci nastavit FORWARD_IPV4 na true. Vtedy
zacne kernel forwardovat az po zbehnuti rc-skriptov. (Mandrake 8.1 a podobne)

Prijemny den prajem.
--
Ing. Miroslav Cabarka
mirodoma na arka.sk