PostgreSQL z RPM

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Leden 22 10:27:33 CET 2002

On Tue, Jan 22, 2002 at 09:45:10AM +0100, Hracek Petr wrote:
> Vazeni
>
> Chtel bych se zeptat ne jednu drobnost.
> Predpokladam, ze postupy jsou stejne.
>
> 1) V pripade ze instaluju pod MDK 8.1 postgresql-7.1.3 z tar archivu
> postup instalace je popsan v dokumentaci. Zprovozneni serveru taktez.
> Zde mam ovsem problem.
> Kdyz totiz napisu chown postgres /usr/local/pgsql/data tak to napise, ze do
> tohoto

# mkdir /nekde/data
# chown postgres.postgres /nekde/data

ja mam napr:

drwx------    6 postgres postgres     4096 Jan 18 16:23 postgresql

# su - postgres
$ initdb -D /nekde/data

# start serveru (pg_ctl nebo neco v /etc/init.d/)
# ps aux
(bezi?:-)

# su - postgres
$ createuser

.. atd.

> adresare pri inicializaci databaze nema postgres pristup. Nevim, kde muze
> byt problem

 zkuste pridat k initdb "--debug"

> 2) Kdyz jej ale spoustim z rpm package, postup je stejny ci nikoliv?
> Zprovozneni serveru
> musim delat sam, nebo to za mne udela rpm package.

 IMHO by si to mohl ten package udelat sa -- myslim, ze Debian to tak
dela. Postup pochopitelne bude asi stejny.

 viz. www.postgresql.org

> Kdyz jsem se dival do archivu, tak tam byly vetsinou udavany problemy s
> tabulkama,
> nikoliv s instalaci.

 nedavno jsem tu psal dopis zacinajici subjektem "FAQ" a byl to dotaz
 na cestinu vc PostgreSQL, instalace tam byla take popsana. Neco psal
 (jiz je to dele) i Pavel Janik pro Linuxworld, viz:

http://www.janik.cz/Clanky/Instalujeme_PostgreSQL/Instalujeme_PostgreSQL.pdf

    Karel
--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>