lm_sensors a nesmyslne hodnoty

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Středa Leden 23 10:16:43 CET 2002

hrouzek na stratosfera.cz (Daniel F. Hrouzek) writes:

> [...]
> provedl a rovnou zapsal do prislusneho rc* a modules.conf. potom
> 'sensors -s' a basta. jenomze vystup ze 'sensors' ukazuje naprosto
> nesmyslne hodnoty!
>
> nejde mi ani tak o to, ze vetrak ma udajne otacky pres 11000, o tomto
> problemu s dvojnasobnou detekci otacek u nekterych vetraku jsem se
> docetl ve FAQ a opravil. zarazilo me spis, ze procesor ma podle
> 'sensors' teplotu +127°C :-))! i ostatni hodnoty (voltaz apod.) jsou
> takove, ze je u vsech polozek napsano 'ALARM'. naproste nesmysly.
> jasne, bios pritom ukazuje hodnoty docela normalni.

Taky jsem si kdysi zkousel sensory, vetsinu hodnot to ukazovalo v
poradku, ale u vetraku na procesoru to ukazovalo 0 a alarm. Tak jsem
si rekl, ze ten program jeste neni uplne dokonaly. Pak jsem po mesici
otevrel case a ten vetrak se doopravdy netocil :-)

> takze, nez se v tom zacnu poradne vrtat, nema nekdo vyresen podobny
> problem? deska je abit kt7a-raid ('sensors' mi vypisuje hodnoty pro
> drivery max1617, lm80 a eeprom), procesor athlon 1000 (ma teplotni
> diodu, ale deska asi stejne porad meri pomoci cidla pod procesorem),
> lm_sensors 2.6.2 a jadro 2.4.17.
>
> diky za kazdou radu

Jinak na doladeni hodnot se pouzivaji konstanty z /etc/sensors.conf,
presnejsi postup je popsany v baliku s lm-sensors.

> p.s.: abych nezapomnel, 'sensors' navic pise 'chassis intrusion'.
> copak to ma byt?

Vetsina slusnych desek ma na sobe konektor, ke kteremu muzete pripojit
spinac, ktery se da pod viko krabice, takze kdyz to nekdo otevre, tak
to pocitac zpozoruje.

Brno, Czech Republic