Linux do kancelare!

Juraj Vaclavik vaclavik na skoda-ujp.cz
Středa Leden 23 12:01:58 CET 2002

Dne st 23. leden 2002 10:16 jste napsal(a):
> Hola,
> Budu davat k tatinkovi do prace linux na nejakej pocitac
> asi tak celeron 800, 64mb ram. Bude tam slouzit pro
> browseni internetu pres modem a na nejakej textovej editor
> a na skladovani zaloh z jineho pocitace.
>

> A,
>   Co pouzit za distribuci? (asi tam dam Mandrake, ale treba
> nekdo ma nejake konkretni zkusenosti s necim a muze poradit
> cemu se vyhnout a co je dobry, to bych chtel vedet)

Mandrake je zadarmo, SuSE se platí, zdá se mi však, že SuSE je líp vyladěno
(pocit z krátkodobého testu MDK 8.1). Na druhou stranu, SuSE nainstalovat
trvá dooost dlouho - výběr balíků.

Nevyřčená otázka je prostředí:
1. KDE - vypracované, pěkné, použitelné, stabilní, ale žrout paměti (alespoň
96 MB, jinak to bez trvalého swapování nejede)
2. GNOME a ostatní - neznám, nekomentuji, podle všeho jejich podíl je
podstatně menší a kromě GNOME bude asi obtížné zpracovat obyčejné uživatele k
jejich zvládnutí...

> B,
>   Co zvolit za textovy editor, aby tam:
> 1, sla cestina
> 2, sla cetina tisknout
> 3, cetlo to a zapisovalo jednoduche (ruzna pisma,
>      jednoducha tabulka) dokumenty wordu
> 4, melo to cesky menu

KOffice - součást KDE, jako aplikace to jde, ale filtry zatím za moc nestojí.
Toužebně čekám na další verze, dnes je to spíš zářný zítřek.

StarOffice 5.2 - na 64 MB zoufalec, filtry lepší než KOffice, občas problémy
se stabilitou, tiskem a písmy (chce to nějaký čas na vyladění).

Pokud oželíte české menu, tak StarOffice 6 beta (asi nejlepší volba).

> 5, aby to nebylo moc liny

především více RAM

> (v poradi podle relevantnosti)
> zajimame program i verze s jakou mate zkusenosti.
>

> C,
>   Co zvolit za jadro a filesystem, aby to bylo dost stabilni?

ext2 - není co řešit.

> Diky za rady a komentare!
>
> Jakub Travnik
> jabber://jtra@jabber.com