Linux bez swapu, lze?

Tomas Konir moje na molly.vabo.cz
Středa Leden 23 21:26:56 CET 2002

On Wed, 23 Jan 2002, [ISO-8859-2] Jiří Mlíka wrote:

>      Dobrý den,
>
>      zajímal by mě názor na to, co se stane, když se Linuxu úplně vypne
> swap.  Zkusil jsem to doma, mám 480 MB RAM, a subjektivně mám pocit, že
> došlo k určitému zrychlení startu aplikací. Stejně jsem před tím měl swap
> využitý málo nebo vůbec.
>      Nejsem dostatečně odborně vzdělán, abych mohl zkoumat implementaci
> správce (virtuální) paměti ve zdrojácích jádra. Můj odhad je, že pokud
> systém nevyužívá swap, odpadne určitá režie a při dostatku paměti se systém
> chová rychleji.
>

>      S pozdravem
> [...]
Mozne to samozrejme je, ale pripravte se na to, ze pokud bude system
potrebovat vic pameti (nez mate k dispozici), tak zacne sestrelovat
aplikace (oom killer). Ja mam 512MiB a presto nechavam pro jistotu
512MiB swap a obcas se to hodi. Ta resie by imho nemela byt tak velka, ale
muzete udelat testy a poslat je :-).

	MOJE

--
Tomas Konir