Linux bez swapu, lze?

Tomas Valousek xvalous na pluto.pslib.cz
Čtvrtek Leden 24 00:33:10 CET 2002

On Wed, 23 Jan 2002, Jiří Mlíka wrote:
>      Dobrý den,
>
>      zajímal by mě názor na to, co se stane, když se Linuxu úplně vypne
> swap.  Zkusil jsem to doma, mám 480 MB RAM, a subjektivně mám pocit, že
> došlo k určitému zrychlení startu aplikací. Stejně jsem před tím měl swap
> využitý málo nebo vůbec.

U jader 2.4 byly ze zacatku problemy se spravcem pameti. Do verze 2.4.9 se
durazne doporucovalo pouzivat swap 2krat (nebo 2 a pulkrat, ted nevim)
vetsi nez velikost fyzicke RAM. Pokud nemel swap "dostatecnou" velikost,
melo to vliv na rychlost.
Z toho vypliva, ze pokud mate jadro nizsi verze nez 2.4.9 (zjistite
prikazem uname -a) a velikost swapu mensi nez 960 MB je mozne, ze vas
system je bez swapu rychlejsi.
Na mozne problemy s provozovanim systemu bez swapu jste byl upozornen v
predchozim mailu k tematu.

--
	Tomas -VALY- Valousek
	web design, internet projects, linux etc..