apache a cestina v java scriptech

Michal Krause michal na krause.cz
Čtvrtek Leden 24 10:14:42 CET 2002

On 24/01/2002, Mošnička Roman wrote:

> mam na www serveru (apache_1.3.19) dokumenty v kodovani windows. Tyto
> dokumenty se mi v prohlizece(IE 5.5 sp2) zobrazuji bezproblemu. V
> zahlavi soboru mam meta tag "META HTTP-EQUIV='Content-Type'
> CONTENT='text/html; charset=windows-1250'>" Z tohoto souboru se mi
> dotahuje java script ktery je ulozen na serveru v separatnim
> souboru,ktery je take ulozen v kodovani win 1250. Problem je ten, ze
> to co se mi dotahne ze soboru java scriptu,tak uz se mi cesky
> nezobrazuje (napr. upozorneni v alert boxu)

Predne bych zkusil zabudovat ten skript primo do HTML souboru. Pokud to
nepomuze, neni asi chyba na strane serveru, ale spis prohlizece.

Pokud to pomuze, tipoval bych si na to, ze na serveru bezi nejaky modul
pro prekodovani cestiny, ktery je nastaven na jine vychozi kodovani
(nejspis ISO8859-2), nez CP1250. Ten podle META tagu pozna, ze stranka
je v teto znakove sade a prizpusobi se tomu, jenze skript podobnou
"hlavickou" nedisponuje, proto je s nim nakladano jako s textem v
kodovani xyz (dle vychoziho nastaveni serveru, resp. modulu pro
cestinu), ackoliv je ve skutecnosti v CP1250.

Pokud tomu tak opravdu je, bylo by asi nejlepsi dohodnout se se spravcem
serveru na tom, aby nastavil jako vychozi kodovani CP1250, jinak by se
musely stranky tvorit v nastavenem vychozim kodovani.

(Presne takto se chova csacek, takze pokud je to on, nastaveni vychoziho
kodovani na CP1250 se provadi pomoci direktivy csacekDefaultCharset cp1250
v httpd.conf)

S pozdravem
                        Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vsetci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka