Ovladace NVIDIA

Libor Dub libor_dub na email.cz
Pátek Leden 25 13:39:45 CET 2002

> Pomoci YastOnlineUpdate (YOU) jsem si na cerstve Suse 7.3 CZ stahl
> nasledujici
> NVIDIA_kernel.rpm
> NNVIDIA_GLX.rpm

> pokud jsem vse pochopil spravne jsou to binarni ovladace s lepsi akceleraci
> a vyuzitim moznosti HW.

Bez těchto ovladačů mi některé věci (3D hry a různé nesmysly) vůbec nejely.

> Mam 2 otazecky.
> 1/Jak je mam naistalovat a presvedcit se ze funguji? Jde mi o konkretni
> instalaci z techto 2 rpm balicku. Nasel jsem nejakou dokumentaci na
> ftp.nvidia.com ,

Tak tak. Nainstalovat třeba pomocí Kpackage a pak restartovat X server.

> ale to je podle mne docela slozite a nepreledne. Prece to musi jit i
> jednoduseji, ne? Anebo alespon kde k tomu najit nejake informace, nejlepe
> cesky.
> google ani suse support db mi zatim nepomohly, ale jeste to nevzdavam.

Článek o nVidia kartách a ovladačích je i na Root.cz, zkuste najít pomocí vyhledávání. Na SuSE support db jsem také našel postup instalace, pokud vím. Teda alespoň co se GeForcek týče.

Po instalaci ovladačů spusťte SaX2 (máte přece SuSE) a hned na počátku zvolte volbu "Ano" na dotaz, chcete-li povolit 3D akceleraci Vaší karty. Poté asi nemusíte nic měnit jen uložit konfiguraci.

Pak asi znovu restart X-serveru.

Odzkoušet to můžete příkazem "/usr/bin/gears", což by mělo spustit malé
okýnko, kde by se měly motat ozubený kola. Do okna terminálu se pak pravidelně budou vypisovat rychlosti ve snímcích za sekundu (FPS). Pro GeForce MX400 64 MB by to mělo být asi 700 FPS bez akcelerace a dvojnásobek s akcelerací. V praxi mi to fungovalo na cca 45 FPS bez akcelerace a cca 1680 FPS s akcelerací, což už je rozdíl, který stojí za aktivaci ovladačů.

Toto je jednoduchý návod a mohl jsem opomenou důležité věci, nezapomeňte si vyhledat zmíněné manuály a návody.

Zdraví OAK

---
   ---------> Created by Email.cz