svgalib: Cannot get I/O permissions.

Sobota Leden 26 22:54:41 CET 2002

On Thu, 24 Jan 2002, David Jez wrote:

> Ps: aneb jak snadno a rychle vrtat diry, proste bezhlave nastavovani
> SUIDu je opravdu dobry napad... Pokud neco z principu SUID _nutne_
> nepotrebuje (passwd a pod.), nema tam SUID co delat.

V distribuci OWL (viz www.openwall.com), aspon pokud vim, passwd
zadny setuid, natoz setuid na superuzivatele, nema. Ma jen setgid na
specialni skupinu, coz pak neprivilegovanemu uzivateli umoznuje zmenit
prave a pouze jeho vlastni heslo.

Programy pouzivajici svgalib chteji superuzivatele, aby mohly primo sahat
na grafickou kartu. To by ovsem (casto) nebylo vubec nutne, kdyby se napr.
podarilo svgalib presvedcit, aby misto primeho znasilnovani hardwaru
pouzival framebuffer.