svgalib: Cannot get I/O permissions.

David Jez dave.jez na seznam.cz
Pondělí Leden 28 15:12:49 CET 2002

On Sat, Jan 26, 2002 at 10:54:41PM +0100, Pavel Kankovsky wrote:

> V distribuci OWL (viz www.openwall.com), aspon pokud vim, passwd
> zadny setuid, natoz setuid na superuzivatele, nema. Ma jen setgid na
> specialni skupinu, coz pak neprivilegovanemu uzivateli umoznuje zmenit
> prave a pouze jeho vlastni heslo.
  Jasne, ale passwd je typicky, prehistoricky, ucebnicovy priklad na kterem
to kazdymu bude jasne.

> Programy pouzivajici svgalib chteji superuzivatele, aby mohly primo sahat
> na grafickou kartu. To by ovsem (casto) nebylo vubec nutne, kdyby se napr.
> podarilo svgalib presvedcit, aby misto primeho znasilnovani hardwaru
> pouzival framebuffer.
  Nebo se vykaslat na svgalib a pouzit SDL, ktera umi i fb a ve vetsine
programu je nejak podporovana. Coz mj. resi i problem s mplayerem.
  navic ty programy sice chteji roota, ale jsou psany tak blbe, ze neni
problem do nich nacpat cokoliv a ony jeste spadnou a ten core vyrobi velice
ochotne ;)
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz