Textový editor - nekonečný příběh

Neděle Leden 27 21:38:09 CET 2002

On Fri, 25 Jan 2002, Libor Dub wrote:

> Obě tyto aplikace (alespoň ve všech verzích a klonech
> se kterými jsem se seznámil) neobsahují GUI, tedy grafické
> uživatelské rozhraní (případně u některých klonů velmi
> primitivní).

A co si predstavujete pod GUI, ktere "neni primitivni"? Animovaneho
pana Sponku, jak poskakuje po obrazovce a radi, ze pri praci
s nuzkami se muzete zranit?

>     * nejvyšší formou jsou interaktivní šablony umožňující
>       použití proměnných (pokud možno i násobně). Tj. při

Jakmile pozadovana slozitost takovych "klipu" prekroci urcitou mez,
pak to, co byste mel hledat, nejsou jeste rafinovanejsi makra
a sablony v editoru, nybrz vhodny preprocesor.

>     * možnost jejich přidání do nějakého seznamu, např.
>       v podobě seznamu na zvláštní záložce v  postranní
>       části okna, kde bývá strom struktury souborů
>       na disku, strom nápovědy ap.

Emacs i gvim umi vyrabet "aktivni dokumenty", ve kterych muze byt
napr. seznam a pri aktivaci urcite polozky se neco stane. Ostatne
totez uz uvedene programy pouzivaji pro help a pro file browser
(ted nemluvim o to, ze gvim jeste umi pouzivat souborove okenko
z Gnome).

>     * možnost definování a přiřazení ikony určitému klipu
>       a její vložení do toolbaru. Definice nových vlastních
>       toolbarů. Perličkou by mohlo být možnost vytvářet
>       rozbalovací nabídky ikon (např. ikona "šablona" by
>       se po kliknutí mohla rozvinout do pruhu ikon nabízených
>       šablon).

Toolbar ve gvimu lze (stejne jako menu) libovolne menit, dokonce
i za chodu. Nove toolbary nebo dokonce rozbalovaci ikony asi neumi,
ale pridani polozek do menu je stejne dobre, ne?

>       [ampl_1, frek_1, faz_1] = fftl(A1, 1000, 1);
>       [ampl_2, frek_2, faz_2] = fftl(A2, 1000, 1);
>       [ampl_158, frek_158, faz_158] = fftl(A158, 1000, 1);
>       ----
>    Při představě přepisování hodnot na 158-mi řádcích u každého
>    příkazu se Vám určitě zatmí. Ostatně různé skripty umí i
>    VIM a pod.

To se mi zatmi. Ale stejne se i mi zatmi i pri predstave, ze budu mit
editovany zdrojak plny podobnych bloku (coz je zakladni podminka k tomu,
abych je potreboval nejak sofistikovane vytvaret ci editovat). Pokud
cilovy jazyk sam neumi cykly (nebo je z nejakeho duvodu nechci pouzit),
je na miste jiz zminovany preprocesor. Uz jenom z toho duvodu, ze ze
zapisu, napr.

	forloop(`i', 1, 158,
		`[ampl_`'i, frek_`'i, faz_`'i] = fftl(A`'i, 1000, 1);
	')

(takhle by to slo udelat v m4 s definici forloop z manualu...tedy
m4 neni zrovna pro slabe povahy...) je na prvni pohled zrejme, co tim
chtel basnik rict: tj. zopakovat dany radek pro i od 1 do 158. Ale kdyz
misto toho vidim tech 158 radek, tak na prvni pohled spolehlive nepoznam,
jestli je to prave tohle, nebo jestli je na radku c. 98 napsano frek_99
misto frek_98 (at uz omylem, nebo schvalne).

>      * možnost vkládání info o systému, window manažeru

Proc proboha? To jako ze do kazdeho editovaneho souboru vlozite "Dnes je
12.13.1255, 14:56, bezime Franta Flinta Linux 324.5.43 s jadrem 324.4.2 s
XFree86 55.53.2, vytizeni systemu je 3.28 a na disku je 25436 GB volneho
prostoru"?

>  - novou funkcí, která by mohla být zajímavá by byl dialog pro
>    zadávání příkazů (protože jak známo X aplikace většinou
>    nemají příkazový řádek, na čemž však bazírují shellové
>    jiné aplikace)

Nejak tomu nerozumim, kdyz to dam dohromady s poznamkou v zavorce.
Tedy muj syntakticky analyzator ma vubec problemy s tim textem
v zavorce.

> Škoda že nejsem schopnější programátor (to mě neživí),

Kdyz se tak divam na seznam pozadavku, mozna by stacilo se stat
schopnejsim uzivatelem textoveho editoru, protoze prakticky vseho
lze docilit s existujicimi programy. ;)