Re: Kompilace nového jádra

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Neděle Leden 27 23:54:25 CET 2002

On Sun, 27 Jan 2002, Zdeněk Sejček wrote:

> Co je tak důležitého na tom mít 2.5.x jádro. Mimo jiné, tyhle 2.5.x jádra
> jsou podle mě ještě hodně ve vývinu, je na nich ještě co dělat. Třeba na
> server bych ho ještě nedal, ale to je můj subjektivní názor.

Myslim, ze tento nazor lze povazovat za objektivni ;)
Jadra 2.5 z definice nejsou urcena do ostreho provozu kde o neco jde -
pulka veci v nich nefunguje (mimo jine mohou byt napriklad problemy se
spoustou zarizeni v souvislosti s prechodem na dev_t, a tak), spousta veci
se na nich testuje (mm napriklad)...
Jadra 2.5 jsou vhodna pro kernel hackery a pro programatory/uzivatele,
kteri chteji testovat a reportovat bugy, ale do ostreho provozu skutecne
jen pri nezvykle pokrocilem stadiu masochismu.

> Shrnutí : Jestli nejsou nějaké spec. problémy s 2.4.3, tak u něj zůstat.
> Pokud jste profík, tak do toho ... :-)

2.4.3 ma sve mouchy - mimo jine symlink DoS, race condition mezi
ptrace()/execve(), ktera muze vest k ziskani rootovskych privilegii, a
tak. Nicmene existuji patchovana jadra primo od redhatu (do RH 7.1 je to
tusim 2.4.9-neco), a v pripade, ze touzite po vanilla jadru mi 2.4.17
pripada pomerne stabilni (a s O(1) schedulerem a mm patchy od Andrey se
chova vice nez slusne ;) ).

--
JiKos.