Mplayer

Ing. Marian Belicka belicka na basl.sk
Pondělí Leden 28 09:03:44 CET 2002

Nadviazem na temu titulky v mplayer-i. Prednedavnom tu bola otazka ako
prinutit mplayer aby zobrazoval titulky pod obrazom v ciernej ploche. Sice
som ani po precitani manualu neprisiel na to ako no stala sa mi zaujimava
vec. Ked skomprimujem DVD pomocou transcode (moze byt aj iny nastroj) do DivX
s pouzitim prisposobenia rozmerov obrazu 720x576 na 720x38? a nasledne
prehram pomocou mplayer-u zobrazuje mi titulky cez obraz. No ked nepouzijem
upravu velkosti okna a necham ho teda 720x576 a potom prehram v mplayer-i s
pouzitim prepinaca "-aspect 16:9" tak sa obraz zobrazi spravne a titulky su
pod obrazom v ciernej ploche. Problem je v tom, ze pri nezmenenom rozmere
obrazu prehravace ako napr. MicroDVD player (vo Win...) nezobrazuju spravne.
Obraz je prilis roztiahnuty na vysku co sposobuje capate hlavy ovalne
kruhy... Neviete co s tym? Ako donutit mplayer zobrazovat titulky pod obrazom
aj ked je rozmer tohto upraveny?
Vdaka za odpoved...
--
Ing. Marian Belicka			jairik na pobox.sk