OT: bios a disk

David Jez dave.jez na seznam.cz
Pondělí Leden 28 15:37:14 CET 2002

On Mon, Jan 28, 2002 at 11:05:09AM +0100, Karel Zak wrote:
>   Nesetkal jste se nekdo s tim, ze pocitac (bios) po startu nenajde
>   disk (a tedy nebootuje) a najde ho vzdy az po restartu. Je to sice
>   kosmeticka vada, ale ponekud mne stve.
>
>   Jedna se o cca 6 let stary WD 2.5Gb a desku Asus A7V133-M (s VIA
>   KT133A).
  Ano, ale spise v opacne variante ;) Tedy starsi deska a >33GB disk.

  2.5 GB asi neni ten z tech vadnych, ty byly kolem 1.2 (WD 21220 ci tak
nejak). Zivotnost disku je 5 let, navic je to WD, takze az bude znit jako
vrtacka tak uz je opravdu v haji.
  S tim nenajitim, proste ten disk to asi jednoduse nestihne. Je jako
primary master nebo jako ktery? Ja bych to asi vyresil zapnutim autodetekce,
pr. vypnutim UDMA mode na kanal a tak, deska by pak mohla cekat trochu dele
(ty nove desky nabihaji opravdu rychle). Pokud je to jiny disk, tak bych ho
z BIOSu vyrazil uplne, jadro ho najde.

>         Karel
>
>   ...omlouvam se za OT.
  Hlavne at se rozjede ;)
  David "Dave" Jez                Brno, CZ, Europe
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz