OT: pomoc

Oto Buchta tapik na neo.cz
Pondělí Leden 28 15:57:48 CET 2002

Dne po 28. leden 2002 13:53 Jiri Chaloupka napsal(a):

> Obcas z toho chce vypadnout, trochu toho technika v nem nekde hluboko
> zustalo, tak si to jednou vecer zkusi ...

Takze pokud je to IT manager, ktery byl drive programatorem, tak se urcite
drive z neceho ucil, protoze programatorem se nestanete tim, ze se zeptate v
konferenci. A totez plati pro spravce siti. Bud mu musel nekdo vysvetlit, co
to TCP/IP je, nebo si to musel nekde precist.

To, ze konference linux na linux.cz je dost casto zamenovana za support na suse.cz
(nebo redhat.com, doplnte si sami), je dle meho nazoru chybna interpretace
snah lidi z Linuxove komunity. Kdyz se neco potrebuji dozvedet, tak prece
hledam zdroj, kde bych se to docetl, ne? Teprve pokud nic nenajdu, jdu s
prosikem za kamaradem, aby mi poradil, co a jak. A pokud muj kamarad odpoved
vi a neni osel, s radou take doporuci zdroj, kde se to da docist a kde se by
mohl najit reseni da podobny okruch problemu.

Takhle to tu fungovavalo. Dnes jsou ale lide jiz hodne nervozni, nebot
minimalne kazdy mesic se zde nekdo zepta na radu ohledne vyberu distribuce,
dotaz na to, jak rozchodit winmodem (wintiskarnu), kde se da stahnout ssh
klient pro Wirdoze (dnes se nekdo dokonce zeptal, odkud si ma stahnout
MSIE6.0cz), nebo se jedna o dotazy trivialne zodpoveditelne nastudovanim
prislusneho manualu (neverili byste, kolik prispevatelu teto konference pred
poslanim sveho prvniho dotazu nepouzilo prikaz man ci info). O tom, ze
subjekty typu Help, Pomoc, Zacatecnik ci Hloupy Dotaz se to tady jen hemzi (a
co si predstavit pod dotazem OT:Pomoc, tak to uz fakt nevim) radsi ani
nemluvit.

Tak se -ane nedivte (Timto se omlouvam Terry Pratchetovi, Janu Kanturkovi a
nakladatelstvi TalPress za to, ze jsem pouzil cast knihy Pravda bez jejich
souhlasu), ze jsou tak nedutklivi a kazdou chvili je tady nekdo sepsut za
stupidni dotaz.
Argument o nemrhani casem druhych, a to jak tech, kteri mi odpovi, tak tech,
kteri ne, je absolutne lichy. Navic clovek, ktery si neco sam najde, zodpovi
si pravdepodobne i nekolik dalsich otazek, ktere by v brzke dob enasledovaly.

Zkuste si jenom ta cvicne porovnat pocet smysluplnych threadu ku vsem a
uvidite.

--
Oto 'tapik' Buchta