Uprava ethernet site

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pondělí Leden 28 21:31:35 CET 2002

spatka.lnx na luzanky.cz writes:

> Dobry den
>
> Resim problem s velikosti site a novym switchem. Stavajici situace je takova,
> ze mam jednu ethernet 10Mb twisted pair sit s 4 huby (noname 24 port a edimax 8
> portovy).  Fyzicka topologie je ve tvaru 4 hvezdic zhruba 60m od sebe, kazda o
> zhruba 6-16 pocitacich.  Pokud na teto siti vznikne vetsi provoz, tak ostatni
> stanice neprenesou ani byte. Predpokladam (a doufam), ze to neni tim, ze file
> server je Linux a Samba. Mimochodem kabely jsou misty taky dost udesne
> (prodrene, v minulosti evidentne ohnute s polomerem ohybu temer 0, ...).

Teda nevim, ale pokud mate 1 noname hub a 1 edimax, tak bych rekl, ze
mate 2 huby :-)

Nechcete radeji nakreslit jejich zapojeni?

Jinak bych rekl, ze klidne muzete presahnout maximalni delku
ethernetoveho segmentu. Normalne je to 185m mezi dvema
nejvzdalenejsimi stanicemi.

> [...]
> switche by mely resit problem pri vyssim zatizeni - cela sit by se mela
> zpomalit, ale nemly by vypadavat samba (nebo jina) spojeni do takove miry,
> abych se musel znovu prihlasovat.  Pokud se v tomto bode pletu, prosim
> upozornete me.
>
> Pohledem do ceniku jsem zjistil, ze tri 8portove jsou levnejsi nez jeden
> 24portovy. Asi relativne nejlevneji me vychazi OvisLink Live-FS8R.  Tady bych
> prosil o pripadne zaporne zkusenosti. Jde mi o to abych vylozene "nestrelil
> kozla" (a jde o skolu a ne o jaderenou elektrarnu).

Znate to porekadlo: "Nejsem tak bohaty .... "  ?

takove 24 portove cisco 2950 stoji mene nez 40000 (ikdyz je to
dvojnasobek tech 3 ovislinku - ale cisco muze mit slevy pro skoly -
ikdyz v takovem objemu tezko), na 3 osmiportovych switchich zaplnite 4
porty jenom jejich spojenim (pokud ma uplink, tak je jeho zapojeni
vetsinou disjunktni se zapojenim jednoho z normalnich portu).

> A jeste jeden prosba. Upozornete me, pokud Live FS8R neni switch, ale
> hub-switch.

Vypada to jako switch.

> Dekuji za precteni i pripadne odpovedi na tento odporne dlouhy ne uplne
> Linuxovy dotaz.

Lepsi by to bylo do cz.net.internet

Brno, Czech Republic