Uprava ethernet site

Marek Blasko blasko na vuje.sk
Úterý Leden 29 07:58:29 CET 2002

> Pokud na teto siti vznikne vetsi provoz, tak ostatni
> stanice neprenesou ani byte. Predpokladam (a doufam), ze to neni tim,
> ze file server je Linux a Samba.

zla topologia. pre istotu nakreslite.

> Cely tento neporadek bych chtel vylepsit nekolika levnymi switchi a v
> budoucnu postupne rozsirit u serveru a nekterych stanic na 100Mb.

nato ale budes potrebovat aby huby maly 100Mb uplink

> Predpokladam, ze switche by mely resit problem pri vyssim zatizeni -
> cela sit by se mela zpomalit, ale nemly by vypadavat samba (nebo
> jina) spojeni do takove miry, abych se musel znovu prihlasovat.

to je aj nieje pravda. zalezi od toho pripojenia k serveru.
ak tam ostane 10Mb tak sa odlahci len o prenos medzi stanicamy ktory
vecsinou nebiva moc velky. takze zisk bude minimalny.

mi sme v minulej praci maly spravenu siet asi takto

                +-----+
server---100Mb--+ 100 +-----HUB/switch z 100Mb uplinkom--10Mb klienti
server---100Mb--+ MB  +-----HUB/switch z 100Mb uplinkom--10Mb klienti
server---100Mb--+ swi +-----HUB/switch z 100Mb uplinkom--10Mb klienti
server---100Mb--+ tch +-----HUB/switch z 100Mb uplinkom--10Mb klienti
                +-----+

a nikdy neboly zaznamenane problemy z priepustnostou 99% klientou slo
cisto na servre (Novell)
--
Niesom povinny byt taky, aky by som podla ostatnich mal byt.
Je to ich omyl nie moje zlyhanie.
		Richard Philips Feynman
---------------
First they came for the Communists,