deleni pasma download x upload

Lumir Unzeitig lumir.unzeitig na gatc.com
Úterý Leden 29 10:12:52 CET 2002

DD,

mohl by mi nekdo vysvetlit, jak funguje rozdeleni pasma na jednom sitovem
rozhrani, kdyz mne znamymi metodami mohu ridit pouze odchozi tok, ale nevim,
kolik mi bere prechozi?
Pokud jsem to nepopsal jasne, tak tady je priklad:
-Od ISP mam pronajatu linku 256kbps.
-Pasmo chci rozdelit na 2x 128kbps pro 2 subjekty ve vnitrni siti.
-----------------
Na vnitrnim rozhrani mohu rozdelit tok dovnitr (download) nejakou "queue
discipline" napr. CBQ. Ve vsech prikladech, co jsem videl se pri definovani
trid predpoklada, ze delim cele pasmo (v tomto priklade 256) na nejake casti
(2x128). ALE pokud budou subjekty na vnitrni siti neco uploadovat, zaberou
nejake pasmo (z 256 kbps na vnejsim rozhrani) => download nemuze pouzit
plnych 256 => jak potom rozdeli CBQ zbyle pasmo mezi ty 2 subjekty  ??

Jak tedy zajistit, aby byl subjekt omezen urcitou sirkou pasma pro download
i upload dohromady??? Samozrejme mohu definovat qdisc na venkovnim rozhrani
pro rizeni uploadu, ale toto omezeni zase nebude vedet nic o tom, kolik bere
ktery subjekt pro download.

Doufam, ze je to srozumitelne:)

Diky

Lumir Unzeitig