pomoc

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Úterý Leden 29 10:26:17 CET 2002

Dobry den,

> Z konference se mi vsak pri trose "stesti" dostane odpovedi, ze takto se
> muze ptat jen trouba, at si prectu manual.

Ano, RTFM - Read The Fuck Manual, alebo po slovensky:
Ked zlihaju pokusy treba sa obratit na manual!" Co je na tom divne????

> Je sobota vecer, jsem uz trochu nervozni, stravil jsem nad tim nekolik
> hodin a z konference mi vynadaji?

V pripade, ze je jasne vyditelne ze ste vynalozili minimalnu snahu na vyriesenie
problemu zarucene dostanete odpoved!
A teraz CO JE TA MINIMALNA SNAHA????
teda:
1. Ak som zaciatocnik zainvestujem do rozumnej knihy o zakladoch
    Linuxu (je to len 1/10 ceny nenavidenych WinShitov - to neni vela, nie?)
2. Nazriet do dokumentacie (man, FAQ,...) ci to nie je zakladny problem
3. Pozriet do archivu, ci nahodou uz niekto nieco podobne neriesil
4. Skusit pohladat na www.linux.cz, www.penguin.cz, hardware.....
    (vsetky odkazy su na www.linux.cz) ci tam nenajdem kopnutie
    spravnym smerom....

Ak splnim tieto 4 body ZARUCENE mi nebude v konferencii vynadane.

Teda ak dodrzim znova nieco:
1. Zvolim vhodny subject (typicky "pomoc","svina nejde" a podobne, vsak?)
2. Popisem CO SOM UROBIL, aku mam distribuciu, verziu problematickeho SW
3. Popisem CO MI NEJDE dostatocne (typicky zasa "nejde mi modem")
4. Prilozim chybove hlasky, podstatne casti logov....

A ZARUCENE MI BUDE PORADENE! A bez nadavok a zbytocnych
emocii! Prosto spravam sa slusne a moja snaha bude ocenena.
Teda v pripade, ze niekto bude chciet mi poradit, o v tejto konferencii
dost podstatne plati. A tych ochotnych je tu dost hodne. A co je podstatne
dostanem radu od cloveka co uz nieco podobne riesil alebo pozna,
zakze poradi fundovane - vie o com hovori!

> Dochazim k zaveru, linuxaci jsou tlupa nafoukancu kteri si pro samou pychu
> nevidi na spicku nosu. Linux z disku mazu a zarikavam se, ze mi do firmy
> nesmi ...

Stastnu cestu, jeden arogantny nam chybat nebude!

> teda takhle bystry a rychly usudek jsem uz dlouho necetl;-)
> skutecne jsou vsichni linuxaci tak pysni a nafoukanci?...

Nie, 99% su ludia ochotny poradit! A o tom tato konferencia je
a preto je tu taka velka prispevkov! Skuste nazriet do archivu!

A este nieco. Zamyslite sa nad tym (podla slov "do firmy mi nesmi")
kolko Vas stoji volny cas! Ci v nom budete citat prispevky od ludi,
ktory potrebuju pomoc a dufaju ze im poradite!!! Prosto len za dobry
pocit z toho ze niekomu pomozete. A za co potom chcete peniaze
vo firme? Ved len pracujete pre dobro ostatnych!
Prosto a jednoducho si treba uvedomit, ze je tu vela ludi, ktory _chcu_
poradit, ale nemaju cas na elementarne veci. Hovori sa tomu
"cas su peniaze". Ak chcete odpovede na zakladne veci skuste
si kupit komercnu distribuciu (napr. SuSe) a vyuzivat technicku
podporu! Tam si zaplatite odpovede na akekolvek otazky!
Ale v konferencii nemozete nikoho k nicomu nutit a necudujte
sa reakciam na otazky pri ktorych staci napisat "man ls"....

Vlado
----
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskeho 19, Liptovsky Mikulas, Slovakia
phone: +421/44/5526153, fax: +421/44/5621454
mobil: +421/905/642799